μονοπάτια Οία Σαντορίνη | Kastro Oia Houses

Μονοπάτια Σαντορίνης

1.Φηρά-Ημεροβίγλι-Οία

Εκπληκτική διαδρομή την οποία αξίζει να κάνετε ολόκληρη ή τμήμα της. Η συνολική απόσταση από τα Φηρά ως την Οία είναι 9 χλμ. και θα χρειαστείτε περίπου 3 ώρες. Οι υψομετρικές διαφορές είναι πολύ μικρές. Στο μεγαλύτερο μέρος του μονοπατιού θα βαδίζετε κοντά στο χείλος της Καλντέρας. Ξεκινάτε από τα Φηρά και ακολουθείτε τις πινακίδες για το τελεφερίκ. Περνάτε από μπροστά του και συνεχίζετε προς το Συνεδριακό Κέντρο Πέτρος Νομικός. Σε 20′ από το τελεφερίκ θα έχετε φτάσει στον Άγιο Γεράσιμο, ανάμεσα στα Φηρά και το Φηροστεφάνι. Θα μπείτε στον εσωτερικό δρόμο που διασχίζει τον όμορφο οικισμό και στην πορεία σας προς το Ημεροβίγλι θα αντικρίσετε το μοναστήρι του Αγίου Νικολάου.
Διασχίζετε και αυτό τον οικισμό και όταν φτάσετε στον Αγιο Γεώργιο αξίζει να κάνετε μια στάση για να θαυμάσετε το ηφαίστειο από το προαύλιό του. Πιο κάτω στο δρόμο σας θα βρείτε το εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη του Κατηφόρη, επάνω από τον Σκάρο. Κατεβαίνοντας τα σκαλοπάτια αριστερά, θα περπατήσετε στη χερσόνησο με τα ελάχιστα ερείπια της μεσαιωνικής πρωτεύουσας του νησιού και θα χαρείτε μοναδική θέα. Από μονοπάτι θα φτάσετε και στην Παναγία Θεοσκέπαστη, προς τα δυτικά του Σκάρου.
Επιστρέφοντας, συνεχίζετε στο σοκάκι δίπλα από τον Αγιο Ιωάννη και προχωράτε σε έναν χωματόδρομο στον οποίο υπάρχει σειρά ξενοδοχείων. Το πρώτο μικρό τμήμα ξεκάθαρου μονοπατιού, έξω από το Ημεροβίγλι, θα σας φανεί μαγικό καθώς χαρίζει υποβλητική θέα. Μία από τις παρακάμψεις που αξίζει να κάνετε θα σας φέρει (κοντά στο τέλος της σειράς των ξενοδοχείων) στον Αγιο Αντώνιο. Το κατηφορικό λιθόστρωτο μονοπάτι οδηγεί μετά από μια διαδρομή διάρκειας 5-10΄στο εκκλησάκι. Επιστρέφετε στον κεντρικό δρόμο και ανηφορίζετε αρχικά δεξιά από τον Αγιο Μάρκο για να φτάσετε στο ιδιωτικό εκκλησάκι του Μικρού Προφήτη Ηλία, πάνω από το Ημεροβίγλι (στο σημείο μπορείτε να έρθετε και με αυτοκίνητο).

2.Προφήτης Ηλίας-Αρχαία Θήρα

Από τον Προφήτη Ηλία, το μοναστήρι που είναι κτισμένο πάνω από το χωριό του Πύργου, θα ξεκινήσετε μια από τις πλέον εντυπωσιακές πεζοπορικές διαδρομές στο Αιγαίο. Είναι κατηφορική στο σύνολό της και δεν θα χρειαστείτε παραπάνω από 45′. Στη διάρκεια του περπατήματος θα απολαύσετε μεγαλειώδη θέα προς την Περίσσα, το Καμάρι, ένα μεγάλο τμήμα της Σαντορίνης και άλλα κυκλαδίτικα νησιά. Το μονοπάτι είναι εμφανές και σε κάποια σημεία θα σας βοηθήσουν να προσανατολιστείτε τα σημάδια με κόκκινο σπρέι πάνω στα βράχια για να φτάσετε στην αρχαία Θήρα.
Από το χωριό Πύργος ανηφορίζετε με το όχημά σας προς τη μονή του Προφήτη Ηλία. Μερικά μέτρα πριν φτάσετε στην πύλη των στρατιωτικών εγκαταστάσεων, θα δείτε στα αριστερά το ευδιάκριτο, κατηφορικό μονοπάτι. Ακολουθήστε το και στην πρώτη διχάλα συνεχίστε αριστερά, προς τη μεριά που βρίσκεται το Καμάρι. Αφού περάσετε δίπλα από μερικά πεύκα που έχουν γείρει από τον αέρα, χάνετε τη οπτική επαφή με την κορυφή του Προφήτη Ηλία και αντικρίζετε την αρχαία Θήρα απέναντι, να δεσπόζει επάνω στο βουνό. Το μονοπάτι σ’ αυτό το σημείο μοιάζει σαν να έχει λαξευτεί στην πέτρα εδώ και πολλούς αιώνες –γεγονός που ισχύει! Σε 25΄ περίπου θα έχετε φτάσει στην καντίνα και στο πάρκινγκ του αρχαιολογικού χώρου.

3.Αρχαία Θήρα-Περίσσα

Η κατηφορική διαδρομή από την αρχαία Θήρα προς την παραλία της Περίσσας είναι εξαιρετική και έχει διάρκεια μόλις 30′. Πολλοί λάτρεις της πεζοπορίας την κάνουν, μάλιστα, και αντίστροφα.
Θα ξεκινήσετε από το πάρκινγκ του αρχαιολογικού χώρου και αμέσως θα μπείτε στο αρχαίο νεκροταφείο της Σελλάδας που είναι απλωμένο στην πλαγιά, αλλά διόλου ευδιάκριτο.
Στα πρώτα μέτρα του μονοπατιού θα δείτε ίχνη ανασκαφής και δύο τάφους να ξεχωρίζουν: σ’ αυτό το σημείο ο αρχαιολόγος Χαράλαμπος Σιγάλας βρήκε την περίφημη Κόρη. Το μονοπάτι είναι εμφανές και φτάνοντας κοντά στην Περίσσα αξίζει να ακολουθήσετε για 10′ την ανηφόρα (υπάρχει ως σήμανση ένας σταυρός στα δεξιά σας), που οδηγεί στην Παναγιά την Κατεφιανή, ένα κάτασπρο ξωκλήσι κάτω από έναν θεόρατο κοίλο βράχο. Επιστρέφετε στο κεντρικό μονοπάτι και σε 10΄θα βρεθείτε στον ασφαλτόδρομο που οδηγεί στο κέντρο του παραθαλάσσιου οικισμού της Περίσσας.

Πηγή : www.santorini.gr

Θέλω να κάνω μια κράτηση